Czy będzie się opłacał zakup luksusowego samochodu w Polsce od 2019?
Wraz z nadejściem nowego roku podatkowego modyfikacjom ulegają niektóre zapisy dotyczące amortyzacji samochodów użytkowanych w firmie. Co to oznacza dla przedsiębiorców? Czy w 2019 roku będzie opłacalny zakup luksusowego samochodu?
Jakie zmiany przewidział ustawodawca na 2019 rok w zakresie amortyzacji pojazdów osobowych?
Od nowego roku wchodzi w życie nowelizacja ustawy, zgodnie z którą przedsiębiorcy będą mogli liczyć na większy niż obecnie limit odpisu amortyzacyjnego. Zwiększenie limitu obejmuje te osoby, które zdecydują się – na przestrzeni 2019 roku – kupić samochód nieprzekraczający kwoty 150 tysięcy złotych, jeśli chodzi o samochód z silnikiem spalinowym i hybrydę oraz 225 tysięcy złotych (dotyczy samochodów elektrycznych). Przypomnijmy, że do końca 2018 roku limit amortyzacji firmowych pojazdów osobowych wynosił do 20 tysięcy euro. Ustawodawca postanowił dać możliwość
Przewrót w przepisach podatkowych w 2019 roku. Co jeszcze należy wiedzieć?
O ile zakup luksusowego samochodu służbowego, którego wartość początkowa nie przekracza 150 tysięcy złotych netto, będzie opłacalny, o tyle próby wzięcia w leasing kosztowniejszych modeli mogą być z punktu widzenia przedsiębiorcy słabym pomysłem. Dlaczego? Warto wspomnieć, że w 2017 roku 317 653 polskich przedsiębiorców miała samochody wzięte w leasing. W wyniku zmian podatkowych w 2019 roku raty leasingowe mogą stać się nieopłacalne w przypadku użytkowania modelu o wartości przekraczającej 150 tysięcy złotych. Jeżeli przedsiębiorca weźmie w leasing samochód o wyższej kwocie, wówczas będzie mógł dokonać jego amortyzacji jedynie w 50%. Zapis ten reguluje ustawa o podatku dochodowym od osób prawnych, która została już podpisana przez prezydenta RP. Co gorsza, zgodnie z nią, wydatki poniesione na eksploatację pojazdu będą mogły być zaliczone jedynie w 75% do kosztów uzyskania przychodu. Zmiana przepisów wywołała spory chaos.
Doświadczony i dobrze zorientowany w przepisach broker leasingu Warszawa może wskazać przedsiębiorcy optymalne rozwiązania, które wpłyną na podjęcie właściwej decyzji.